Hurtigruten verkaufen ihre LOFOTEN

Hurtigruten-Schiff LOFOTEN

Oldtimer-Schiff wird Schulschiff

Die norwegische Reederei Hurtigruten werden ihre LOFOTEN (IMO 5424562) an die Maritim Vidergående skole Sørlandet verkaufen. Das wurde seitens Hurtigruten am Donnerstag, den 26. November, mitgeteilt.

Die LOFOTEN ist seit der Außerdienststellung der NORDSTJERNEN im Jahr 2012 das älteste Schiff in der Hurtigruten-Flotte. Mit dem Verkauf an die Maritim Vidergående skole Sørlandet ist der Erhalt des Schiffs voraussichtlich für die nächsten Jahre gesichert. Die LOFOTEN wurde 1964 bei Akers mekaniske verksted in Oslo für Vesteraalens Dampskibsselskap gebaut. Sie ist 87 Meter lang und mit einer Bruttoraumzahl von 2.621 vermessen.

Maritim Vidergående skole Sørlandet betreibt derzeit die SJØKURS (IMO 5289247) ex RAGNVALD JARL, gebaut 1956 bei Blohm & Voss in Hamburg.

Hurtigruten will sell their LOFOTEN

Classic liner will become a training ship

The Norwegian shipping company Hurtigruten will sell their LOFOTEN (IMO 5424562) to the Maritim Vidergående skole Sørlandet. This was announced by Hurtigruten on Thursday, November 26th.

The LOFOTEN has been the oldest ship in the Hurtigruten fleet since the NORDSTJERNEN was decommissioned in 2012. With the sale to Maritim Vidergående skole Sørlandet, the survival of the ship can be expected for the next few years at least. The LOFOTEN was built in 1964 by Akers mekaniske verksted in Oslo for Vesteraalens Dampskibsselskap. She is 87 meters long and measured with a gross tonnage of 2,621. Maritim Vidergående skole Sørlandet currently operates the SJØKURS (IMO 5289247) ex RAGNVALD JARL, built in 1956 by Blohm & Voss in Hamburg.

3 Kommentare

  • Bonnie Marks

    Ich möchte mit der MS Lofoten wieder fahren.

  • Barb Selimoglu

    Da lass ich mich doch grad umschulen 😁 auf der Lady 🤶

  • David Field

    At 85 years young, and a one time Master in P&O’s General Cargo Division, I never visited Norway in my seagoing career – but have always wanted to sail on one of your vessels which not only carry idle passengers but trade up some 13 ports of the Norwegian coast I believe. A great fan of smorgasbord and the dreaded aquavit (!) I look forward to achieving my ambition some time in 2021/2, in care of your goodselves.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.